top of page

Flytta ut

Här har vi samlat den info som är bra att känna till när du ska flytta från samfälligheten 

Vatten

Vattenförbrukningen faktureras som bekant via samfälligheten, när du ska flytta initieras ändringen hos via formuläret Ägarregistrering som görs här på hemsidan av den nya ägaren.

 

Ingen avräkning görs för överlappande perioder, vattnet faktureras tre (3 mån) i taget i efterskott.

 

Ex fakturor för december - februari har skickats ut, flyttar den nya ägaren in 1:a februari görs alltså avräkningen mellan dig och den nya ägaren för februari.

Avgift för samfälligheten

Även samfällighetsavgiften faktureras via samfälligheten och ändringen initieras  via formuläret Ägarregistrering.

Avräkning görs mellan gamla och nya ägaren.

När ny ägare tillträder fastigheten, är det som säljare/frånträdande viktigt att logga in på sin internetbank och avbryta/ta bort e-faktureringen till samfälligheten. Annars kommer även framtida fakturor komma till er som frånträtt fastigheten. Detta beror på begränsningar i systemet som används för fakturering.

Telia

Du behöver själv anmäla till Telia när du ska flytta. Nya ägaren kan inte registrera sig hos Telia förrän det finns en flyttanmälan med vilken de kan överta abonnemanget.

Kontakta Telia på 020-20 20 70, så hjälper de dig.

TV-box, router samt mediaomvandlare (fiberkabel till kopparkabel) tillhör fastigheten och ska lämnas kvar. Finns ej dessa till nästa ägare måste nytt beställas av samfälligheten och kommer faktureras tidigare ägare.

Avgiften för grundabonnemanget hos Telia ingår i samfällighetsavgiften. Ev tillägg faktureras respektive ägare separat.

© 2025 by Kv Lövkojan, Södra Hedvigslunds Samfällighetsförening

bottom of page